Dvakrát stejná dvacítka
Datum:  28.12. 2008
Autor:  Petr Hladík

Každý rok vyrážíme s bratrem na podzimní výpravu do Francie. Tentokrát z důvodu očekávaného přírůstku v rodině vyrážíme již poslední týden v srpnu na 9 dní rybolovu.

Jedeme na sumce, tomu také odpovídá naše výbava. Každý máme tři pruty Walle Kalle s multiplikátory a každý pouze jeden kaprový prut s troškou boilie.

Volíme francouzskou řeku Rhône, nacházíme docela slušné místo a tak začínáme vybalovat. Po rozdělání bivaků a všeho potřebného začínáme chytat nástražné ryby na sumce. Máme k tomuto účelu nahozeny dva pruty a čekalo nás milé překvapení. Po zakrmení přichází na foukané pšeničky záběr za záběrem. Jako první se do feederu opírá statný kapřík, bohužel vlasec o síle 14 nevydržel. Dále jsme chytili několik krásných parem, karasů a pak taky vytoužené cejny na sumce.

Ještě první den do večera zavážíme pruty na sumce a doufáme, že nějaký ten záběr přijde. Také nahazujeme kaprový prut a zakrmujeme trochou boilie. Večer kolem 21 hodiny přichází první záběr od sumce, prut se krásně ohýbá a rolnička zvoní. Běžím k prutu a sekám, můj tep je jak po hodinovém běhu. Bohužel již po záseku cítím malou rybu. Na břehu sumce opatrně vypnu a metr ukazuje 140 cm. Říkáme si s bratrem, že to začíná moc hezky. Bohužel do rána už žádný záběr nepřichází. Kolem desáté hodiny má bratr první záběr od kapra. Delkim neskutečně píská, jízda jako hrom. Po záseku cítí pěknou rybu, ale o slávky se šokovka uřízla. Nevadí, navazuje a nahazuje, do odpoledne přicházejí další tři záběry a kapři kolem 12 kg.

Bohužel odpoledne nás čekalo nemilé překvapení. Přijeli k nám místní občané opojeni alkoholem a začali se pořád vyptávat co to stojí – pruty, navijáky, člun, atd… Ze strachu, že by nás mohla partička navštívit i v noci a něco by se mohlo ztratit se po dvou dnech rychle balíme a jedeme hledat jiné místo.

V noci přijíždíme na místo, rozbalujeme bivaky a jdeme spát. Ráno echolotujeme a hloubka na korytě řeky je výborná pro lov sumců cca 8 – 10 m. Zavážíme pruty na sumce a hledáme místo pro lov kaprů. Kousek proti proudu je kanystr na vodě označující klece na lov raků. Tento kanystr využívám jako bójku a zakrmuji boilie s peletami. Již v noci přichází první záběr od kapra. Po krátkém souboji kapr šupináč kolem 7 kg. Nahazuji a doufám v další záběr. Několik záběrů přichází druhý den, všechno kapři do 10 kg. Večer znovu přikrmuji a kolem jedné hodiny přichází záběr nic moc. Takové popípnutí jako od cejna, trošku propadák a pak pomalá jízda. Lezu z teplého spacáku do studené noci a vidím jak pomalu vrčí brzda. Sekám a cítím pěkně těžkou rybu. Souboj trvá tak 15 minut a u podběráku vidím převalovat se pěkného lysáka. Podebírám a cítím, že kapr je opravdu velice těžký. Budím bratra, měříme a vážíme. Metr ukazuje 100 cm a váha po odečtení vážícího saku 21,5 kg. Neskutečné, proto hned provádím pár fotek a kapra ukládám do saku na ranní focení. Dopoledne ještě pár fotek a kapr jde zpět do vody. Loučení je krásné. Hned posílám kamarádům foto MMS, kteří jsou také na rybách ve Francii. Odepsali, že další den se u nás zastaví.

Ještě odpoledne přichází první záběr od sumce na tomto místě. Bratr Libor zdolává pěkného 202 cm a 52 kg těžkého sumce. Jeho kapří prut je pořád bez záběru, proto si ho dává vedle mého a nahazuje boilie.

Další den přijíždějí kamarádi Leoš Mlýnek s Vaškem Pohnem. Ukazuji jim, kde jsem kapra chytil a několik fotek a oni kroutí hlavou, že to není normální. Je to poslední noc naší podzimní výpravy, tak kamarádi rozdělávají bivaky, že u nás tu poslední noc přespí. Večer ještě je několik záběrů od menších kaprů. V noci se stává něco neuvěřitelného. Bratr má záběr od kapra a zdolává nádherného lysáka 21,3 kg. Kamarádi kroutí hlavou, že to není možné. Kapra sakujeme na ranní focení. Až při focení zjišťujeme, že se jedná o toho samého lysáka, kterého jsem před dvěma dny pustil. Zhubnul teda o 20 deka, ale pořád se s bratrem hádáme, kdo čí rybu chytil.

Jeto až neuvěřitelné, že taková krásná ryba na řece zabere během dvou dnů dvakrát. Naše výprava z pohledu sumců nebyla moc úspěšná, ale z pohledu kaprů (každý pouze jeden prut) velice dobrá.